och när ska världen sluta leka svart och svår

egentigen den så absurd
lika skrattretande patetisk som en dålig parodi
verkligheten
vi skickar rymdfarkoster till andra planeter
fastän vi inte ens kan ta hand om planeten vi bor på
vi försöker att ta hand om jorden
fastän vi inte ens kan ta hand om varandra
och hur jävla svårt kan det vara egentligen
tänker jag
att ta hand om varandra
eller åtminstone 
stuta förstöra för varandra
diskriminera varandra
ta sönder varandra
döda varandra
och hur kan det ens vara såpass absurt
att feminism ses som ett större hot
än rasism
och sen sitter jag bara här
och är så jävla bitter mest
knaprar på min mörka choklad
dricker mitt svarta kaffe
svart och svårt
och tänker att mer än sitta och skriva denna agra lilla text
gör jag ju inte heller
sitter här och säger att vi måste ta hand om varandra
fastän jag inte ens kan trösta
eller ta hand om mig själv 
för den delen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0