om världens finaste flickvän och magpirr

när hon plötsligt var där en kväll och jag hade haft en crush i henne sedan första gången vi sågs och var alldeles pirrig när jag satt där brevid henne och rökte och pratade om något jag inte minns eftersom allt jag kunde tänka på var att hon var världens finaste och att jag ville kyssa henne, och hon tog min hand och höll den hårt.
 
när vi stod och kysstes vid tågstationen och jag skulle ta tåget hem och hon viskade "gå inte".
 
när jag fick ett sms av henne där det stod "Hej jag är så himla himla kär i dig. Ville bara att du skulle veta det igen♥" och jag hade så mycket fjärilar i min mage att jag aldrig ifrågasatt det uttrycket igen.
 
när hon höll mitt ansikte varsamt mellan sina händer, såg mig allvarligt i ögonen och viskade "du är så himla himla himla fin. " fastän jag vart så full att jag spytt kvällen innan och hon hade fått hålla mitt hår och torka av min jacka och mina skor. fastän hon hade köpt pommes jag inte åt och vatten till mig och jag inte ens mindes det. trots det kom hon hit nästa dag med riskakor och cola zero (för att hon tänkte att det nog var det jag ville ha, och det fanns inte pepsi max) till mig och kramade mig och sa till mig att jag var fin. och jag tänkte att hon var finare än någon, någonsin. 
 
och när vi låg alldeles tysta i min säng och hon bröt tystnaden och viskade "jag älskar dig" och det var första gången hon sa det till mig och det blåste en sådan enorm känslostorm inuti mig att jag tappade både andan och mig själv för en stund och var tvungen att samla mig ganska länge innan jag kunde svara "jag älskar dig, så mycket" och somnade som världens lyckligaste i hennes armar.
 
när hon läser och sjunger för mig tills jag somnat när jag har ångest och hon på något vis känns så nära fastän hon är på andra sidan jorden.
 
när jag får alla hjärtans dag brev och hon har skrivit "jag älskar dig" så många gånger som får plats på kortet och jag tänker att jag älskar henne ända upp till månen och hela vägen tillbaka igen.
 
att bli kär i henne på nytt varje dag väger liksom upp för alla jäkla heteronormativa frågor(&uttryck) jag blivit konfronterad med på sistone (har du pojkvän?/när visste du?/jag är helt ok med din läggning/men hur reagerade folk?/hur kom du ut?/är det vanligare i Sverige?). ja.

Kommentarer
Postat av: Emily

ÅÅhhojjhvjhvn jag älskar dig så himla himmelns mycket Helena

2014-03-25 @ 13:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0