arg

I Uganda straffas en för att älska med någon av samma kön med livstids fängelse
I Ryssland tycker en president att han får bestämma hur en älskar rätt och fel
I Sverige kan man (eller flera män samtidigt) våldta någon för rätten säger att hon ändå kanske ville det
I I-länder svälter unga kvinnor ihjäl för att ingen tar tag i den tredje maktens (media) sjuka sexualisering och fixering av den kvinnliga kroppen
I Australien mår 3% (670 000 människor) dåligt för att ingen tar hänsyn till ursprungsbefolkningen eller den enorma klassklyftan
Och jag blir arg. Arg för att människor hatar andra människor på grund av deras kön, ursprung, religion eller sexuella läggning. Arg för att det känns som att världspolitiken tar stora steg bakåt gällande mänskliga rättigheter. Arg för att människor vägrar ta åt sig av feminism annat än "vadå män borde också ha rättigeheter sluta hata män sluta skrika alla feminister är arga bittra klimakteriefittor med hår under armarna". Arg för att jag känner mig oförmågen att förändra någonting. Arg för att jag inte är tillräckligt bra på att uttrycka mig själv för att kunna skriva hur arg jag är. Arg för att jag sitter här o trycker ord ingen ändå kommer att läsa. Arg för att jag inte lyckas göra någonting, igen. Fuck you världen sluta va så cruel nu.

Kommentarer
Postat av: anna

vi läser och bryr oss och du uttrycker dig så himla bra <3

2014-02-27 @ 21:43:53
URL: http://mysisterskeeper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0