men håll käften då

varför är allting så jävla seriöst hela tiden
egentligen
ja jag är ung
ja jag är naiv
men åh låt mig drömma låt mig leva 
varför ha ett perfekt samhälle när alla ändå bara gråter
alla ändå bara är missnöjda
alla ändå bara vill ha mer
för det är väl klart
klart som fan att man vill ha mer liv än detta
svenssonhundkattvolvotvåbarn men nej
nej seriöst nej
nej tack
jag kanske vill vara rebell
jag kanske vill drömma
jag kanske vill så mycket mer
jag kanske vill leva så mycket mer
 
jag kanske vill röka
jag kanske vill dricka alkohol
jag kanske vill snurra snurra runt runt runt
jag kanske vill äventyra livet
vara dålig
romantisera det som är dåligt
för jag är ung än
och jag vill
jag vill så mycket
 
för seriöst
seriöst
allvarligt talat
lycka är så jävla omoraliskt
lyckan kommer i fatt när jag lever
på gott och ont
i alkoholrus
eller adrenalinkickar
välj
väl lycka eller moral
jag är hellre lycklig än moralslav
faktiskt
 
jag orkar faktiskt inte med dig mer 
samhället
en lek på orättvisa villkor
kom
kom var med och lek
alla får vara med
nej inte du invandrare
nej inte du kvinna
nej inte du bög
nej inte du med handikapp
nej inte du som är mörkhyad
nej inte du 
nej inte du som inte är som vi
nej inte du som inte är vit hetrosexuell man
men sluta var inte dålig förlorare
den som gett sig in i leken får leken tåla
sluta böla
sluta klaga
men jag vill klaga
jag vill inte vara med i er lek
 
jag vill vara rebell
jag vill drömma
jag vill så mycket mer
jag vill leva så mycket mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0