om sommarregn en alldeles för olycklig sommar

Det började regna nu på kvällen. Solen hade nästan gått ner när det kom en skur. Ni vet sådana halvgalna, hemlighetsfulla tjejer i filmer. Sådana lyckliga impulsiva tjejer? Så kände jag mig när jag sprang ut barfota i min sommarklänning. Jag sprang längs grusvägen utanför huset tills jag kom till en lite avlägsen gräsmatta. Regnet skurade ner och jag sprang ut på gräsmattan och hjulade. Om och om igen hjulade jag. Ända tills klänningen hade åkt upp till hakan på mig. Sedan såg jjag någon komma i slutet av grusvägen. Och så slutade det regna. Så jag gick hem igen. Tvättade av mina fötter från grusvägsgrus och snigelslem och grässtrån och så gick jag upp på mitt rum igen. Inget mer med den saken. Impuls helt enkelt.
 
(13 juli 2010)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0