för det gör i alla fall ont

egentligen är det inte så konstigt
att en kan sakna saker som gjort ont
när det varit det enda en fått känna
när det varit flera års vardag
och har blivit till trygghet
och alla som känt den gnagande tomheten 
som en fylls av vid avsaknad av känslor vet att
att få känna vad som helst
ont som gott
är bättre
än att känna sig tom
för att ha ont det är att känna
och det känns väl absurt
egentligen
men jag saknar att springa upp till skolans fjärde våning
efter varenda skollunch
låsa in mig på toan
hyperventilera
luta mig över toalettstolen för att jag egentligen vill kräkas men inte vågar
gråta i panik
gå promenader istället för att fika
samtidigt som allt gör ont ont ont
skära slå svälja tabletter för att allt gör så
ont ont ont
för det gör i alla fall
ont

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0